Double Stars - TIW-Survivors

12 april 2003

Na een wat wisselvallige oefencampagne stond vandaag de eerste competitiewedstrijd op het programma. Tegenstander was Double Stars, een team dat ten opzichte van vorig jaar nauwelijks veranderd is, terwijl wij in ieder geval aan kracht hebben ingeboet. Wij rekenden vooraf dus nergens op.

Toch hadden wij bijna de eerste wedstrijd gewonnen. Helaas ging het in de laatste slagbeurt van Double Stars toch nog mis en werd de 2-5 voorsprong omgezet in een 6-5 verlies. Er kwamen een paar lopers op het honk die daar (op basis van hun capaciteiten) eigenlijk niet mochten komen en in plaats van een derde nul kwam door een fout het gelijkmakende punt op het honk. De twee daarop volgende honkslagen waren toen voor Double Stars voldoende voor de winst.

Aan onze kant waren er honkslagen voor Mischa (2x), Orlando en Donald. In het veld was er een mooi dubbelspel (Mischa-Orlando-Uri) en een prachtige actie van Mischa, die half liggend een aangooi naar Thijs maakte, een actie die een belangrijke nul opleverde.

Werpcijfers Philip Callenbach (4 innings): 3-5-5-4

Na zo’n mentale tegenslag konden wij alleen maar hopen dat de tweede wedstrijd niet bij voorbaat verloren zou zijn. Dat bleek gelukkig erg mee te vallen. Door een paar veldfouten van Double Stars kwamen de eerste punten binnen en die achterstand werd niet meer weggegeven. Mischa was als pitcher nauwelijks te raken en het veld steunde hem waar nodig. Een belangrijke nul volgde na een doorgeschoten bal, waana Uri de bal razendsnel bij Mischa terugbezorgde, die op zijn beurt de loper uittikte voor de thuisplaat. Deze actie voorkwam de gelijkmaker.

Honkslagen waren er in deze wedstrijd voor Donald (2x), Philip, Thijs en Aram.

Werpcijfers Mischa Visser (4 innings): 9-2-4-4

Het mooie weer, de enthousiaste ouders, het goede spel en de mentale veerkracht waren ruim voldoende om met een tevreden gevoel naar huis te rijden.