RCH - TIW-Survivors

26 april 2003

Met slechts 7 basisspelers reisden wij af naar Heemstede, opnieuw een blamage voor een eerste team. Gelukkig waren 3 spelers van Aspiranten 2 bereid om ons tekort aan te vullen. Hartelijk dank José, Shermayn en Robin!

Op een bijzonder winderig en koud veld deelden wij de punten met RCH. Robert en ik zijn er van overtuigd dat wij met een compleet team tweemaal gewonnen zouden hebben en eigenlijk hadden wij ook vandaag tweemaal kunnen winnen.

In de eerste wedstrijd begonnen wij met een voorsprong. Aram en Radboud kregen vier wijd en scoorden vervolgens. Daarmee eindigde ook meteen de productie in deze wedstrijd.

Philip was startend pitcher en begon zeer sterk. Hij had precies 10 ballen nodig om de eerste drie nullen (driemaal drie slag) te noteren. Ook de tweede inning was nog sterk, maar in de derde inning, met twee nullen, vielen er vier honkslagen achter elkaar. Die zorgen, samen met een veldfout, voor een 5-2 achterstand. Ondanks honkslagen van Radboud en Philip kwamen wij deze achterstand niet meer te boven.

Werpcijfers Philip Callenbach (4 innings): 8-1-6-2

In de tweede wedstrijd namen wij opnieuw een 0-2 voorsprong, door Aram (vier wijd) en Mischa (tweehonkslag). Helaas konden wij deze voorsprong opnieuw niet vasthouden. Op maar 1 honkslag, maar wel 3 veldfouten, scoorde RCH 5 punten. In onze de tweede slagbeurt kwamen wij niet dichterbij, hoewel de pitcher van RCH minder snelheid had dan onze spelers bij een batting practice zien.

Pas in de derde inning kwamen wij los, gesteund door het publiek, dat zich daarmee meteen lekker warm hield. Mischa en Philip kregen vier wijd, Radboud bereikte het honk na een fout en honkslagen van Robin, Bas en Orlando brachten 5 punten binnen.

Vanaf de tweede inning hielden het veld en pitcher Mischa het gelukkig dicht. Een belangrijke nul viel in de derde inning na een doorgschoten bal, waarna Radboud de bal razendsnel bij Mischa bezorgde die op zijn beurt de loper uittikte.

Ook in de laatste slagbeurt kon RCH niet meer dichterbij komen, o.a. door een fraaie vangbal van Bas.

Werpcijfers Mischa Visser (4 innings): 6-3-2-4

Opnieuw hebben de spelers keurig teruggeknokt na een vervelende verliespartij. Volgend weekend zijn wij vrij en daarna mogen wij thuis weer aan de bak tegen Kinheim.