TIW-Survivors - Almere '90

19 april 2003

De tweede competitieronde vond plaats onder bijna barre weersomstandigheden. Een lage temperatuur en een koude wind maakten het allesbehalve aantrekkelijk honkbalweer. Toch werd er gespeeld en wel tegen Almere '90. Dit bleek een heel ander team te zijn dan het team dat vorig jaar telkens met dubbele cijfers werd verslagen. Gelukkig ondervonden wij nu wat meer tegenstand.

Sebastiaan betrad de heuvel en ondanks een wat wisselvallige 'outing' mocht hij zijn eerste competitiewinst als pitcher noteren. Een aantal keren vier wijd en een enorme driehonkslag richtten wel wat schade aan, maar aan slag werd de schade telkens gerepareerd. Ook een paar acties in het veld van o.a. Donald, Thijs en Mischa hielpen hierbij.

De pitcher van Almere had wat controleproblemenen gooide vrij veel vier wijd. Als hij dan eens een mooie slagbal gooide, kreeg hij vaak meteen een honkslag tegen. Honkslagen waren er voor Donald, Mischa (tweehonkslag), Philip en Radboud (homerun!!)

Werpcijfers Sebastiaan Roodnat (2 innings): 3-4-3-0
Werpcijfers Philip Callenbach (1 inning): 1-1-1-1

In de tweede wedstrijd was Orlando startend pitcher. Ondanks de kou begon hij sterk, met tweemaal drie slag. Hoewel hij een honkslag tegen kreeg, hield hij de nul in deze inning. In de tweede inning kreeg hij 1 puntje tegen. Door een mooie actie in het veld (Sebastiaan naar Orlando) werd een tweede punt vlak voor de thuisplaat voorkomen. Mischa hield in de laatste twee innings de wedstrijd op slot.

De pitcher van Almere gooide een stevige bal, waar onze slagploeg behoorlijk veel moeite mee had. De overwinning werd pas in de laatste twee innings binnengehaald. Pinch hitter Uri had een tweehonkslag en Mischa sloeg hem binnen. In de laatste inning sloeg Donald Sebastiaan binnen. Honkslagen waren er voor Uri (tweehonkslag), Mischa en Donald.

Werpcijfers Orlando Virginia (2 innings): 2-4-2-1
Werpcijfers Mischa Visser
(2 innings): 4-0-1-0

Helaas is het vooruitzicht op succes in de volgende competitieronde een stuk kleiner nu maar liefst 4 spelers met vakantie gaan.