TIW-Survivors - Kinheim

10 mei 2003

Na een vrij weekend mochten wij vandaag het veld weer op met Kinheim 2 als tegenstander. Dit team werd vooraf gezien als niet al te moeilijk, gezien hun resultaten tot nu toe. Toch stonden wij na anderhalve inning met 1-4 achter. Deze 'schade' werd aangebracht door een aantal keer vier wijd en 6 honkslagen.

Onze eigen knuppels bleven lang zwijgen. Dat kwam deels omdat de pitchers van Kinheim wel erg veel vier wijd gooiden, maar deels ook omdat de slagballen die zij gooiden vaak slecht beoordeeld werden door onze slagmensen. Ook het fraaie dubbelspel van Kinheim verstoorde onze plannen. Pas in de derde inning werd er goed geslagen en namen wij de verwachte afstand.

Werpcijfers Sebastiaan Roodnat (3 innings): 4-4-7-2

Slaggemiddelden:

Mischa Visser             1.000 (4 uit 4)
Uri Mazor                  1.000 (2 uit 2)
Radboud Koning          0.500
Sebastiaan Roodnat    0.333

In de tweede wedstrijd maakte Orlando zijn tweede start als pitcher. Hij wist de slagmensen van Kinheim redelijk te bedwingen en het aantal tegenpunten te beperken. Toen hij vermoeid raakte en zijn controle begon te verliezen, naam Mischa het over. Eenmaal drie slag was voldoende om uit de problemen te komen. Het veldwerk was met 2 fouten niet heel erg goed.

Aan slag was het niet heel veel beter dan in de eerste wedstrijd. Dat kwam opnieuw vooral door het grote aantal wijdballen dat onze slagmensen te zien kreeg. Als er al eens een slagbal kwam, dan werd hij meestal wel het veld ingebracht. Uri deed dat met zoveel overtuiging en kracht dat de bal over het hek verdween. Met twee man op de honken was dat goed voor drie punten.

Werpcijfers Orlando Virginia (2 innings+7man): 3-7-4-2
Werpcijfers Mischa Visser
(1 man): 1-0-0-0

Slaggemiddelden:

Uri Mazor                   1.000 (2 uit 2)
Radboud Koning          1.000 (1 uit 1)
Orlando Virginia         0.666
Donald Stokhof          0.333