TIW-Survivors - Almere '90

Home        Heren 1        Uitslagen

Het nieuwe windjack van Survivors

Op zaterdagmiddag speelden de TIW-Survivors hun eerste oefenwedstrijd. Dit nadat ze zich hadden gehuld in schitterende rode windjacks. De Survivors, van coach Lobbezoo speelden tegen de hoofdklasser Almere '90 met aan het roer, ex-Survivors-coach, Marco Wels. Helaas ging de wedstrijd met 3-2 verloren. Lichtpuntjes aan de kant van Survivors waren de tweehonkslagen van Seb Franke en Nick Hey, het debuut van Jasper Blok, het debuut van Seb Visser als pitcher, de geweldige stretch van Maurice Rebel waardoor een dubbelspel gemaakt werd. En last but not least de 'schitterende' diving catch van linksvelder Nick Hey.

De site Grand Slam meldt het volgende over de wedstrijd:

"DIEMEN - Almere startte het oefenseizoen zaterdag met een nipte 3-2 overwinning in zes innings vs. Tweede Klasser TIW-Survivors op een 3-run rally in de tweede inning. Startende werper Derrick Isenia maakte zijn debuut voor Almere, maar kwam in de eerste slagbeurt in de problemen. In deze inning bezorgden drie opeenvolgende honkslagen TIW-Survivors een 2-0 voorsprong. Met één uit sloegen Pepijn Beerman en Jurriaan Franke een honkslag, waarna beiden scoorden op een double van Sebastiaan Franke, die zijn ploeg hiermee de leiding bezorgde. Het trio speelde twee seizoenen geleden nog voor Almere. Isenia herstelde zich en voegde nog een puntloze inning toe, waarna hij werd opgevolgd door Nick Veltkamp, die ook twee innings gooide. Veteraan René Rijst gooide de laatste twee innings om het duel af te maken en verdiende een save. Almere scoorde drie onverdiende punten met twee uit in de tweede inning op Raymond Roussou om een 3-2 voorsprong te nemen. Harvey Gumbs kreeg vier wijd, de ervaren nieuwkomer Marlon Fluonia sloeg een honkslag en de honken kwamen vol toen Zamir Lijde geraakt werper kreeg. Aram Schalm sloeg hierna een 'force play' grounder, waarop Gumbs uit ging op thuis, maar de honken bleven vol. Na een strikeout bereikte Wouter Kamstra het honk op een veldfout, waarop Fluonia scoorde. Lijde en Schalm scoorden hierna op een 2-run single van Niels de Lugt. In het restant van het duel, dat vanwege de kou zes innings duurde, kregen beide ploegen nog wel honklopers, maar kwamen niet meer tot scoren. (6 maart)"

De werpcijfers (ook van Grand Slam):

Exhibition Game / Oefenwedstrijd
TIW-Survivors - Almere 2-3 (6 inn.)
R H E
Ubink en Co Almere 030 000   3 5 2
TIW-Survivors 200 000   2 4 1
pitchers Almere inn. SO BB H R ER
Derrick Isenia, W (1-0) 2 2 - 3 2 2
Nick Veltkamp, H (1) 2 - - - - -
René Rijst, SV (1) 2 2 - 1 - -
pitchers TIW-Survivors inn. SO BB H R ER
Raymond Roussou, L (0-1) 2 2 1 2 3 -
Sebastiaan de Ruiter 3 3 - 2 - -
Sebastiaan Visser 1 - - 1 - -
Umpires: HP-Bobby Gumbs, 1B-Frank Hooning.
Official Scorer-Gina Estello (TIW-Survivors).
Time-1:55 hr.